fredag 22 februari 2008

Utskrivning

Dagen har runnit iväg utan möjlighet till att ta igen förlorad sömn. Ronden vid 8, frukost, sjukgymnast som skulle instruera om övningar de första veckorna och om hur man går på kryckor, lunch 11.30 (potatis med skinkstuvning, betyg: 2 av 5), och sedan transport m h a sängrullande vaktmästare ner till Ortopedtekniska avdelningen för utprovning av riktig ortos (den man har första dygnet är provisorisk av enklare modell).

Ortosen skulle enligt ordination vara låst i intervallet 0-60 grader, men den modell jag fick hade bara lägena 0-50 eller 0-65 grader. Givetvis ställdes den in på 0-50 grader, vilket kändes som ett väldigt litet intervall. Bara att vänja sig. Efter att ha kollat med doktorn ändrade jag inställningen till 65 grader. Mycket bättre.

Strax efter kl 15 skrevs jag ut från avdelning 3B, ungefär 31 timmar efter att jag skrevs in. Jag uppskattar att jag spenderade fem av dessa timmar sovande (varav fyra under narkos).

0 kommentarer: