torsdag 21 februari 2008

Insomning

Blev punktligt hämtad strax innan 12 av en vaktmästare som rullade ut sängen till hissen och körde ner mig till operationsavdelningen.

Blev överlämnad till en sköterska rakade mitt knä med en trimmer. Därefter några minuters väntan innan jag blev inrullad i någon slags förrum till själva operationssalen. En av de två narkossköterskorna uppmanade mig att byta säng. Tog ett sista kliv på mina (ändå nu faktiskt någorlunda fungerande) ben. Klev upp på operationsbritsen och konstaterade att det var en Tempur-madrass som var väldigt skön att ligga på.

Rullades precis in på operationssalen. En av sköterskorna satte en nål i vänstra armvecket och sa att nu skulle jag snart få somna. De pratar lugnt med mig och säger att jag ska tänka på något trevligt. Börjar tänka på Jakob och Elina... Känner mig väldigt dimmig...

0 kommentarer: