lördag 2 februari 2008

Trasigt knä

Skadade mitt högerknä rätt rejält idag i en basketmatch. Så här gick det till: Vi var ett gäng som skulle lira lite olika bollsporter på skoj. Vi började med handboll. Körde väl det i ca 30 min innan det var dags att byta till basket. Efter 15 minuters spel kontrade motståndarlaget mot oss. Till vänster om egen korg hoppade jag upp för att blocka motståndarens (deras längste gubbe...) skott. Missade täckningen och vid landningen så gav högerknät vika under mig under ett ljudligt knakande. Det gjorde ONT, och jag fattade direkt att något var allvarligt fel.

En i gänget är ortoped(!) och var snabbt framme med ispåse och bandage. Men det var färdigspelat för min del. För lång tid framöver gissar jag.

Ortopedkompisens initiala undersökning visade trolig skada på främre korsband, inre sidoledband och förmodligen också någon form av meniskskada. Vi bestämde att jag skulle söka mig till akuten på Varbergs sjukhus på måndag morgon för att få en grundligare undersökning.

0 kommentarer: