lördag 16 februari 2008

Skada + 2 veckor

Två veckor har gått sedan skadan. Har jobbat denna vecka. Har nästan släppt kryckorna helt nu, och använder dem bara om jag ska längre sträckor. Gången är dock fortfarande ganska haltande, men det går åt rätt håll. Några gånger när jag blivit lite för kaxig har det hänt att det hugger till i knät. Då blir man effektivt påmind om sin situation och återgår till ett mer haltande, försiktigt gångmönster.

I veckan kom också bekräftelsen på att operationen är nära förestående. Det blir redan på torsdag den 21/2. Fantastiskt! Och det verkar som att de ska göra alla nödvändiga ingrepp direkt (korsband och menisk). Annars finns det visst olika skolor som anser olika saker om hur tidigt efter skada man bör genomföra en korsbandsoperation. Jag är dock glad om de vill göra allt på en gång och att det blir så snart. Jag antar att det är motiverat med tanke på skadans omfattning. Jag hade givetvis hellre haft en lindrigare skada och väntat några månader, men när det nu är som det är så får man vara tacksam som fan att det verkar ordna sig ganska snabbt.

Nu gäller det bara att man håller sig frisk och att läkaren håller sig frisk etc... Mycket kan ju hända som gör att operationen flyttas fram.

Rörelseomfång: Sjukgymnasten (Louise) tycker att det ser bra ut. Bra sträckning och allt bättre böjníng. Jag har släpcyklat och fotpumpat flera gånger per dag hela veckan. Svullnaden är nästan borta.

Idag har vi dessutom haft släktkalas för båda barnen (Jakob fyller 5 idag och Elina fyller 3 om åtta dagar).

0 kommentarer: