fredag 22 februari 2008

En lång natt

Ok. Nu är det morgon. Klockan är snart sju. Så här har jag spenderat natten: stående vid gåbordet, läsande min bok. Vid några tillfällen har jag försökt lägga mig, men värken växer direkt i styrka, och på ca en minut är det lika obehagligt att ligga ner som någonsin.

Någon gång efter midnatt kallade sköterskan på jourhavande läkare som kom upp och konstaterade att detta inte var en normal biverkning vid denna typ av operation. Han ordinerade en liten tablett (2 mg?) med Stesolid (enligt uppgift muskelavslappnande som skulle kunna få krampen att släppa och som skulle kunna göra mig sömnig). Om ingen effekt visade sig inom 30 min skulle jag få en likadan tablett till. Någon timme senare och efter 2+2+5mg(?) Stesolid ville de inte ge mig mer. Och jag kände INGEN effekt överhuvudtaget. Kunde lika gärna ha varit sockerpiller.

Så jag läste, kollade lite skräp på TV, gick på långsamma promenader i de tomma korridorerna, och försökte med jämna mellanrum förgäves lägga mig ner.

Nu tänker jag göra ett nytt försök att somna. Vet inte varför det skulle funka nu, men man är ju rätt trött så här dags...

0 kommentarer: