lördag 9 februari 2008

Skada + 1 v

Nu har det gått en vecka sedan skadan inträffade. Jag har legat hemma i soffan med benet i högläge och knaprat Panodil och Voltaren och tittat på usel eftermiddags-TV. Man blir ganska trött på Dr. Phil efter några dagar... Jobbar visserligen på kontor, men har haft såpass ont och knät har varit svullet, och det har inte känts bra att sitta med benet nedåt under långa stunder. Så jag har hållit mig hemma.

Det bättrar sig dock för varje dag. Louise (min söta fru) är sjukgymnast och har ordinerat "fotpumpningar" och "släpcykling" så mycket jag orkar för att få ner svullnaden. Det verkar funka. I helgen ska jag nog testa om jag kan köra bil igen.

Rörelseomfång: kan nästan sträcka knäleden helt (men det gör ont). Kan böja kanske 100 grader.

Kan ta mig fram några steg utan kryckor, men det ser inte bra ut. Louise tycker att jag ska använda kryckorna ett tag till.

0 kommentarer: