söndag 2 mars 2008

Skada + 4 veckor, op + 10 dgr

Baksida lår ömmar och stramar. Man önskar sig en vecka framåt i tiden. Utvecklingen går långsamt. Det känns som jag är på någon sorts platå. Inte mycket har hänt de senaste dagarna.

På torsdag ska jag ner till sjukhuset igen för att träffa en sjukgymnast. Någon gång mot slutet av veckan ska det blodiga bandaget läggas om. Det ska bli skönt. Jakob ryser varje gång han ser det - det ser ju rätt läskigt ut.

Benet krymper snabbt - musklerna i benet som inte används förtvinar. Ska försöka mäta det snart. Jag vet att det skilde 2,5 cm i omkrets inför operationen (till vänsterbenets fördel). Det gäller att ligga i med de små sjukgymnastikövingarna. Å andra sidan sa doktorn till mig att jag skulle ta det försiktigt med träning de första två veckorna. Bäst att lyda honom.

Louise var ganska nöjd med min sträckning i knäleden i alla fall. Det fattas några grader jämfört med vänster knä.

Fysisk status: 11/100

Kollade igår "The sentinel" ("Hotet inifrån"): 4/5

0 kommentarer: