torsdag 6 mars 2008

Besök hos sjukgymnasten



Efter korsbandsoperationer i Varberg är det standard att besöka en sjukgymnast efter 2 veckor. Hon träffar alla korsbandspatienter och vet hur det brukar se ut. Det känns som att jag fick godkänt. Sträckningsförmågan var bra, och jag fick en del nya övningar att jobba med. Hon var inte positiv till att Louise skulle vara min sjukgymnast, men jag sa att jag vill ha det så (Louise har ju inte heller varit helt positiv till detta). Bilden förresten - den visar mina kryckor i väntrummet.

Kryckorna ja. Jag ska ha dem tills jag kan gå helt utan att halta. Det känns som att det kan dröja...

Och ortosen - jag var ju inställd på att den ska slängas efter sex veckor. Men idag fick jag höra att jag ska ha den kanske 8-9 veckor. Efter sex veckor ska den bara låsas upp (d v s inte längre vara spärrad i 65 grader).

0 kommentarer: